اجرای طرح قصه گویان علوی در ماه رمضان 

اجرای طرح قصه گویان علوی در ماه رمضان 

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
حسن بهرامی گفت: هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام به منظور آشنایی کودکان با شخصیت والای امیرالمومنین علی علیه السلام و ترویج سبک و سیره علوی، اقدام به برگزاری طرح قصه گویان علوی کرد.

«حسن بهرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام به منظور آشنایی کودکان با شخصیت والای امیرالمومنین علی علیه السلام و ترویج سبک و سیره علوی، اقدام به برگزاری طرح قصه گویان علوی کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت افزود: این طرح در قالب مسابقه قصه گویی و با محوریت قصه های مذهبی، قرآنی، علمی و اخلاقی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: والدین باید کتاب قصه هایی مرتبط با این موضوعات را تهیه کرده و برای کودک خود بخوانند و سپس از کودک بخواهند به زبان کودکانه خلاصه آنچه که از این کتاب یاد گرفته است را تعریف کند بنابراین والدین باید هنگامی که کودک شروع به تعریف خلاصه ای کتاب می کند، فایل صوتی تهیه کرده و از طریق فضای مجازی برای ما ارسال کنند.

بهرامی اضافه کرد: در همین راستا گروه مجازی با نام قصه گویان علوی را راه اندازی کرده و پوستر این مسابقه که حاوی لینک پیوستن به این گروه است را در سطح فضای مجازی منتشر کردیم تا والدین، کودکان ۵ تا ۱۲ سال خود را در این گروه عضو کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام بیان کرد: محدودیتی در تعداد ارسال قصه در گروه وجود ندارد و به قصه های برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: کودکان نیاز به الگویی مناسب و ممتاز دارند و ما به عنوان یک مسلمان، الگویی والاتر از امامان معصوم علیهم السلام نداریم بنابراین با تعریف قصه هایی از زندگی امامان معصوم علیهم السلام می توانیم به راحتی کودکان را با زوایای زندگی امامان رئوف آشنا کنیم که این امر در انتخاب مسیر زندگی آینده، تعالی فکری و فرهنگی آنان نقش بسزایی دارد.

 

بهرامی یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و مناجات خوانی است که از ساعت ۲ و سی دقیقه تا ۳ و سی دقیقه سحر در مسجد امام علی علیه السلام و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام هیئت فاطمه معصومه سلام الله علیها پخش می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام خاتمه یادآور شد: جمع خوانی مجازی قرآن کریم در قالب طرح رمضان مهدوی و مشارکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام است که در ایام ماه رمضان در حال اجرا می باشد.

پایان پیام/ 586